زندگی نامه ناصر تقوایی

در تابستان ۱۳۲۰ شمسی در گرمای جنوب جهانگیر دوم در قلب جنگلی از نخل های ستبر و سبز در یک روستای عرب نشین جزیره آبادان زاده شدم. در کودکی یک سیاح حرفه ای بودم و همراه پدر به دور دست ترین بندرهای دیای جنوب سفر کردم و هر کلاس ایتدایی را در شهری یا دهکوره ای خواندم و در سیزده سالگی به زادگاه خود برگشتم... 

در عالم خیال یک سندباد نوجوان بودم. در ئبیرستان به ادبیات علاقه داشتم اما ریاضی خواندم. در جوانی داستان کوتاه می نوشتم و شیفته شیوه های نو بودم اما نمی دانستم چی شد که از سینما سر در آوردم. در این مسیر به ادم های دانا برخورد کردم ُ با هنرمندان سرشناس زمانه خودم دوست شدم. 

سیزده داستان کوتاهف شانزده فیلم گزارشی و مستندُ سه فیلم کوتاه داستانیُ شش فیلم بلند سینمایی و یک مجموعه ژی در ژی شانزده ساعته تلویزیونی در کارنامه من دیده می شود به اضافه یک مجموعه عکس و اسلاید از طبیعت و زندگی و فرهنگ این مرز ژرگهر در چند صدنما... 

هر چه در عکس های من می بینید مربوط می شود به اصل اثر که واقعیت است و من واسطه انتقال بوده ام مثل یک عکاس مبتدی یا یک دوربین بی طرف. 

  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد