جهانگرد هرمزگانی شرق آسیا را درنوردید

یک دوچرخه سوار رودانی با هدف معرفی توانمندی های گردشگری ایران علی الخصوص منطقه خلیج فارس پس از هفت ماه سفر به 7 کشور آسیایی به استان هرمزگان بازگشت.

محمد امیری در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایسنا گفت: سفر خود را از نیمه دوم مرداد ماه با سفر به افغانستان آغاز و پس از عبور از کشور های تاجیکستان، هندوستان، بنگلادش، تایلند، مالزی، اندونزی به بندرعباس بازگشتم.

وی از ساخت مستند این سفر خبر داد و افزود: با چند رایزن فرهنگی و دانشجوی ایرانی مقیم خارج پیرامون چگونگی شناخت سایر ملل نسبت به توانمندی های گردشگری ایران و خلیج فارس مصاحبه شده است.

امیری مسافت پیموده شده تا مالزی را 7 هزار کیلومتر به همراه تیم مستند ساز و 3 هزار کیلومتر به صورت انفرادی تا کشور اندونزی عنوان کرد.

وی پیمودن 8900 کیلومتر دور کرانه های دریای خزر با هدف کسب اطلاعات مردم شناسی و مشترکات فرهنگی منطقه دریای خزر را از مهمترین برنامه های آینده خود ذکر کرد و اضافه کرد: از این سفر فیلمی تهیه می شود که به صورت مستند داستانی است و به احتمال زیاد از طریق یکی از شبکه های صدا و سیما به صورت سریال پخش می شود.

امیری دور اروپا، آمریکا و آفریقا به مدت یکسال را از اهداف قابل دسترس خود مطرح کرد و سفر به تمامی قاره ها و به خصوص سفر به 7 کشور آسیایی را برای معرفی بندرعباس به عنوان میزبان سایکل توریست ها در سال 2010 عنوان کرد.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: اخذ  credit cardو نبود امنیت از مشکلات سفر بود و به سرقت رفتن وسایل در کوالالامپور ، حمله به گروه مستند ساز و مدیر تیم (خانم مریم کرم دوست) که منجر به سرقت دوربین و 4 حلقه فیلم پرشده شد و مصدومیت خودم در بنگلادش به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی و آشامیدن آب آلوده از حوادث این سفر بود که مرا در رسیدن به هدفم هیچگاه نا امید نساخت

نظرات 2 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 06:23 ب.ظ

DASH ARASH KHYLI MOKHLESIM
KHYLI AXAT BAHAL BOD
AXE MARO YADET RAFT PA

DADASH ALI TALEBI شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 06:25 ب.ظ

dash arash khyli mokhlesim
khyli axat bahal bod
koli hal kardim

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد