کوهنوردان هرمزگانی از تجهیزات کامل برخوردار بودند

 

 

 

عضو هیئات رئیسه هیئت کوهنوردی استان هرمزگان از نظارت ضعیف فدراسیون کونوردی در زمینه صعود اعضای تیم استان هرمزگان به قله دماوند انتقاد کرد.

فیصل دانش از اخبار کذب فدراسیون کوهنوردی انتقاد کرد و افزود: فدراسیون کوهنوردی با زیر سوال بردن اعزام کوهنوردان سعی در توجیه کردن این اتفاق و مبرا دانستن خود از آن دارد.

وی ادامه داد: این تیم 11 نفره از افرادی باتجربه و حرفه ای و دارای تمامی تجیهزات حرفه ای بودند که تمامی تست های کوهنوردی حرفه ای جهت صعود به قله هیمالیا را گذرانده بودن و تصمیم به فتح بلندترین قله جهان را داشتند که در کمال تعجب فدراسیون آن ها را افرادی بی تجربه خطاب می کند.

دانش از تجهیزات ضیف در ارتفاعات دماوند گله کرد و اظهار کرد: آیا شایسته است بلندترین کوه ایران که از سایر کشورها برای فتح قله آن به کشورمان می آیند، دارای کمترین امکانات کوهنوردی نظیر راهنماهای مسیر برای گم نکردن راه نباشد.

وی عدم اطلاع فدراسیون از حضور کوهنوردان هرمزگانی در ارتفاعات دماوند را کذب محض عنوان کرد و تصریح کرد: چگونه کوهنوردان ما در کمپ پلور فدراسیون حضور پیدا می کنند و افراد فدراسیون به آن ها جا می دهند اما رئیس فدراسیون عدم اطلاع خود از حضور آن ها را مطرح می کند.

وی شرایط نامناسب جوی را مانعی برای پیدا شدن سریع اجساد مطرح کرد و ادامه داد: خوشبختانه با تلاش تمامی نیروهای کمکی جسدها پیدا و بسته بندی شده است و به زودی به پایین کوه نقل مکان داده می شوند.

دانش از بیمه بودن تمامی ورزشکارهای اعزامی سخن گفت و به خانواده های کشته شده گان این حادثه تسلیت گفت. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد