پروین سلیمانی بازیگر سینما،شامگ11 خرداد ماه از دنیا رفت

به گزارش خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این بازیگر که چندی پیش به‌دلیل تومور مغزی بدخیم در بیمارستان بستری بود، بعد از حدود یک ماه حالت نیمه بیهوشی در منزل پسرش درگذشت.

ماه چهره خلیلی، نوه این بازیگر به ایسنا گفت: طی یک ماه گذشته که مادر بزرگم را به خانه آوردیم، حرکت خاصی نداشت و تنها هنگامی که دستمان را در دستش می‌گذاشتیم آنرا می‌گرفت که در نهایت در همان سکوت از دنیا رفت.

وی زمان خاکسپاری پیکر پروین سلیمانی را روز چهارشنبه ـ 13 خرداد ماه ـ اعلام کرد. پروین سلیمانی متولد 1301 در تهران، فعالیت هنری‌اش را از سال 1323 با بازی در نمایش «شهرزاد قصه‌گو» آغاز کرد و در همان زمان به‌عنوان گوینده با رادیو همکاری داشت.

وی با فیلم «گل‌نسا» در سال 31 وارد سینما شد و طی بیش از 60 سال در حدود 80 فیلم ایفای نقش کرد که از میان آنها می‌توان به «خاک»، «شازده احتجاب»، «بوف کور»، «کندو»، «گوزن‌ها»، «غزل‌»، «آشیانه مهر»، «شبح کژدم»، «بگذار زندگی کنم»، «آن سوی آتش»، «سرب»، «زمان از دست‌رفته»، «ابلیس»، «افسانه آه»، «هنرپیشه»، «شب روباه»، «سلطان و غزل» اشاره کرد.

پروین سلیمانی در دهمین جشنواره‌ی فیلم فجر برای بازی در فیلم «دیگه چه خبر» تقدیر شد، اما حضور این بازیگر در مجموعه‌های تلویزیونی به‌ویژه نقش او در مجموعه «تعطیلات نوروزی» بیشتر در خاطره‌ها مانده است .

 

نظرات 2 + ارسال نظر
امیرحسین شنبه 16 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 03:16 ب.ظ http://www.kaleng.blogsky.com/

سلام
خدا بیامرزتش
مگه قرار نبود خبربدی تا با هم بریم تشییع جنازه کوهنوردا؟

قایقرانان خلیج فارس پنج‌شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1388 ساعت 07:39 ب.ظ http://canoing.blogfa.com

انالله و انا علیه راجعون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد